2017-07-28
Länk

Allt fler tröttnar på notifieringar

David Pierce:

PUSH NOTIFICATIONS ARE ruining my life. Yours too, I bet. Download more than a few apps and the notifications become a non-stop, cacophonous waterfall of nonsense. Here’s just part of an afternoon on my phone:

“Hi David! We found new Crown jewels and Bottle caps Pins for you!”

“Everyone’s talking about Bill Nye’s new book, Everything All at Once. Read a free sample.”

“Alex just posted for the first time in a while.”

I get notifications when an acquaintance comments on a stranger’s Facebook posts, when shows I don’t care about come to Netflix, and every single day at 6 PM when the crossword puzzle becomes available. Recently, I got a buzz from my close personal friends at Yelp. “We found a hot new business for you,” it said. I opened the notification, on the off chance that Yelp had finally found the hot new business I’ve been waiting for. It did not. So I closed Yelp, stared into space for a second, and then opened Instagram. Productivity over.

Det är på något sätt samma gamla visa som med TV-reklam, annonsering i tidningar och på webbsajter, och marknadsföring via e-post: personer som totalt saknar långsiktigt tänkande ska mjölka skiten ur något för den korta vinningens skull. När folk börjar ledsna skruvar de upp volymen ännu mer och när ingen till slut vill lyssna så kommer det annonskampanjer och gnälliga debattartiklar om hur annonseringen behövs för att den “betalar för saker du tycker om”.

Vissa likheter i beteende kan även hittas i detta exempel.



© 2018 Omsoc Publishing AB