2009-01-21
Nyhet

Belkin fastnar med skägget i brevlådan

Efter att Belkin kommits på med att försöka köpa bra betyg av bloggare för en produkt som uppenbarligen var riktigt usel, har Belkin nu gjort en pudel och ber om ursäkt.

När jag läste nyheten ringde det en liten klocka och det tog en dag innan jag kom varför. När jag arbetade som testredaktör på Datormagazin testade jag en UPS från just Belkin. UPS:en visade sig vara riktigt, riktigt usel, dels eftersom den stängde av sig lite som den ville, eller så gick den inte att stänga av alls.

Sen visade det sig att just den modellen stoppats i USA på grund av att chassit kunde bli strömförande, och för att göra saken värre började det ryka från UPS:en under testet och jag tvingades hiva ut den tunga pjäset genom fönstret och ut i en snödriva för att inte riskera att testlabbet brann ner. (ja, fönstret öppnades först…)

Jag skrev om detta i testet och Belkins reaktion var omedelbar: “Vad kan vi göra för att återställa ditt förtroende för oss?”

Hade jag varit en aning mer konspiratoriskt lagd hade jag funderat på om de försökte muta mig på något sätt men jag lät den tanken passera utan närmare åtgärd och svarade kort och gott –“Gör bättre produkter”.

Belkin har uppenbarligen inte lärt sig den här gången heller, och i en lågkonjunktur är det de som inte gjort sin hemläxa som förlorar fajten om kundernas pengar.



© 2018 Omsoc Publishing AB