2009-11-18
Nyhet

Microsoft och Windows Mobile

Att Microsoft har problem med sitt operativsystem för mobila enheter, Windows Mobile, är ju ingen nyhet. Wired har en intressant artikel om hur Microsoft lyckats schabbla bort Windows Mobile. Den senaste versionen, 6.5, blev ju fullständigt utskrattad och med tanke på att Microsoft hållit på med detta sedan 1996, då PocketPC först lanserades, är det mycket underligt att Apple kunde komma och helt sopa banan med WIndows Mobile på bara ett par-tre år.

Ett stort problem är att Microsoft, precis som med många andra produkter, inte förstår vilken målgruppen egentligen är för deras produkter:

The inability to recognize the new smartphone audience is another one of Microsoft’s flaws, Rubin said. Microsoft’s mobile OS history is rooted in personal digital assistants, which were marketed toward enterprise audiences. Today, the smartphone has shifted into the mainstream as a consumer device, and yet Windows Mobile is still largely focused on enterprise features.

Företagsmarknaden borde ju vara Microsofts starkaste fäste men till och med där har kunderna insett att WIndows Mobile inte är vad de vill ha:

And even in the enterprise market, Apple’s iPhone is winning. In a recent customer satisfaction survey conducted by JD Power, Apple grabbed the number 1 spot for smartphones in business. How? JD Power found that more than half of business smartphone owners reported downloading third party games for entertainment, and 46 percent report downloading travel software such as maps and weather apps. That would suggest enterprise users are interested in mixing business with pleasure in their devices — and the iPhone’s wealth of choices in the App Store covers those needs.

Läs artikeln här.



© 2018 Omsoc Publishing AB