2010-03-22
Nyhet

Kreativ intervention

Några rader om…:

Hur kommer det sig att så många i reklambranschen dör i förtid? Deras puls slår fortfarande, och ingen begravning behöver utlysas, men den en gång briljanta idéhöjden har liksom lagt sig ute i skogen som en gammal indian i väntan på den eviga sömnen.

Detta var lunchämnet häromdagen. Det vi kom fram till var att det borde finnas ett supportsystem, en kedja som hjälper till om detta skulle drabba en själv. Låt säga att du plötsligt hittas som ansvarig för ännu en serie mekonomenfilmer med Karin, eller de senaste vikinglinefilmerna med dansande människor på busshållplatser.

Precis när du hungrigt skribblar ner ännu ett manus på något av wifi-caféerna i gallerian ’Skrapan’, så anländer fem av dina närmsta branschbekanta. Förvåning byts till ilska, till desperation, gråt och insikt. Vägen tillbaka kan bli lång – men till dess kommer dina professionella kontakter att behålla din tummade moleskine och N95:a. En kreativ intervention ska ses som en kärleksfull sista utväg för alla inblandade som bara inte står ut med situationen längre.

Tamejfan lysande, precis som vanligt.



© 2018 Omsoc Publishing AB