2011-01-31
Nyhet

1984

Steve Hayden:

The “1984” spot nearly died when the client on the shoot refused to sign the estimate for a second day of shooting. O’Neill called me from London again, saying the spot was dead if we couldn’t get two full days of shooting. I had just been promoted to vp at Chiat/Day, therefore becoming an officer of the company. I asked O’Neill if he could proceed on my signature. He said, “Hey, you’re an officer—I can go ahead on your say so. But if it doesn’t work out, you’re fired.” I thought it was a risk well worth taking.

Steve Jobs brief för reklamfilmen torde vara en av de mest legendariska:

I want to stop the world in its tracks.

Extremt läsvärd och inspirerande artikel om hur det går till i reklambranschen. I synnerhet när man har med Apple att göra.

När Macintosh fyllde 20 år 2004 skickade de ut en jubileumsaffisch till ett antal utvalda journalister, där jag hade den stora lyckan att vara en av dessa. Affischen föreställer den släggbärande Anya Major, fast nu med en iPod fastsatt i shortsen och ett par vita typiska hörlurar i öronen, och den fyller sin plats på mitt kontor, det är det ingen tvekan om.

(länk via Daring Fireball)



© 2018 Omsoc Publishing AB