2011-03-16
Nyhet

Varför gratis är fel affärsmodell

Ben Brooks:

I like to pay for things I use, even if I get no benefit out of paying — I like to pay. It wasn’t always that way for me, most of my life was years trying to find, and trying to use, nothing but free software. As such, one of the first Mac apps that I fell in love with was the excellent Quicksilver — a free application launcher and so much more.

I spent untold hours learning how to wrench every last drop of power I could out of the app and thanks to sites like 43folders.com I learned to use the crap out of Quicksilver. I mean I know how to use it — like guru level.

Then, like so many other free apps, Quicksilver died a slow death.

When Quicksilver went away I paid for a version of LaunchBar and moved on with my life. It’s not cheap, at $35, but that money gives the developer a reason to stick with development — it becomes a real business instead of just an elaborate hobby.

När jag lottade ut iPad-tårtor häromsisten så ställde jag en fråga om hur man ville betala för iPad Magazine, eller om man helst ville ha den gratis. 85 procent av alla som svarade gav beskedet att de antingen redan betalade eller att de ville göra det.

Det är för dem jag och mina kollegor gör tidningen varje månad, och funderar du på att ladda ner iPad-applikationen eller kolla in tidningen inför Mars-numret är det god tid att göra det nu. Jag kan utlova massor med riktigt spännande läsning.



© 2018 Omsoc Publishing AB