2011-06-21
Nyhet

Apple förstärker iAd-teamet

iAd har det ju varit ganska tyst om på sista tiden. Men i sedvanlig ordning vilar inte Apple utan brakar på som det inte fanns någon morgondag. Hela försäljningsavdelningen för iAd sitter i New York tillsammans med alla andra mad men i annonsbranschen och har nu fått ytterligare förstärkning i form av Carrie Frolich, tidigare chef för digitala medier på MEC och innan dess framgångsrik på annonsjätten WPP. Carrie Frolich blir chef för gruppen som arbetar med annonsbyråer och rapporterar direkt till iAd-chefen Andy Miller, som i sin tur rapporterar direkt till His Steveness.

Valet av Frolich är inte helt ologiskt då hon på MEC var en tidig anhängare av iAd och också fick in kunder som AT&T, Citi, Chanel och Campbell i iAd-nätverket. Intressant nog var Frolich också en av de första att stötta Twitter och deras annonsformat Title Tweets.



© 2018 Omsoc Publishing AB