Att lansera en Instapaper-klient för Android

Ryan Bateman:

Media coverage and sales of Papermill have already far exceeded my expectations and I can’t envision either increasing. With this in mind, it’s easy to conclude that the the application, with its current price and need for a subscription, will never generate a profit, especially when costs like fonts still need to be incurred. If I were to create a ‘freemium’ or ad-based version, the app’s profitability would almost certainly increase but I believe that this would decrease the quality of experience that the app offers and that is rare on the Android market.

I think this unhappy end-scenario – of applications that either compromise on quality or have not had the necessary time invested in their design – is as a result of Android users not being willing to pay for an apps whose focus is quality and whose price reflects this. Instead, these users opt for a free but less refined experience.

Jag skrev om Instapaper-skaparen Marco Arments tankar om en Android-klient för Instapaper i December förra året. Arments slutsats var då att han inte kunde se att en investering att utveckla en officiell Android-applikation var värd investeringen med tanke på hur svårt det är att tjäna pengar på en Android-applikation. Ryan Bateman bekräftar här Arments farhågor.

Tyvärr tycks det som att Androidfolket gillar när saker är gratis eller ohyggligt billiga. Sen att det ser ut som något katten släpat in är en annan femma, men är man nöjd med Android som helhet så kanske man inte har högre förväntningar än så.

(länk till Ryan Bateman via Daring Fireball)

© 2018 Omsoc Publishing AB