2013-05-30
Nyhet

Det fantastiska med Apple Store

Min iPhone 5 har levt ett hårt liv.

Telefonen var en smula böjd, ganska kantstött och hade kort sagt fått uppleva ett och annat. Ändå fortsatte den fungera hjälpligt, även om den på slutet hade lite problem med täckningen, tappade samtal, halvglapp Lightning-anslutning och en och annan spontan ombootning. På något sätt bestämde jag mig för att det fick duga ändå, men sen hände det som inte fick hända: det kom in smuts bakom kameraglaset.

Och om det är något Apple inte gillar att höra så är det att det kommit in skräp innanför kameraglaset på en iPhone 5. Det är åtminstone så jag tolkar det faktum att Apple Store i Täby bytte ut min telefon utan några som helst frågor mot en ny. Inte ett ord om dess skick eller frågor om varför den såg ut som den fungerat som tillhygge i ett särdeles smutsigt slagsmål på en svartklubb i en dålig del av staden.

Det hela tog, från det att jag gick in i butiken till att jag lämnat butiken, tio minuter. Tio (10).

Nu hade jag tur att ett iSmartskaft (Genius) hade tid över inom fem minuter, men ändå. Försök göra om samma sak med en telefon av ett annat märke, eller en iPhone 5 hos en annan återförsäljare.

Apples återförsäljare gör i mångt och mycket ett bra jobb, det är inte snack om något annat. Men jag har svårt att se hur de ska kunna konkurrera med den här typen av service.

Jag gick från Apple Store i Täby Centrum och kände mig nöjd, sedd och bekräftad. De tog mig på allvar, och i ett samhälle där servicenivån i många butiker blir allt sämre var detta en riktigt uppfriskande upplevelse.



© 2018 Omsoc Publishing AB