2014-08-27
Nyhet

Canal Digital Sveriges svar på Comcast

(fritt ur minnet, bör väl tilläggas)

CD: “Välkommen till Canal Digitals kundtjänst, du pratar med (namn). “

Jag: “Hej, jag vill säga upp mitt abonnemang. Det går ut någon gång i november och jag vill vara säker på att det inte förlängs automatiskt. “

CD: “Ok. Varför vill du inte fortsätta vara kund hos oss? “

Jag: “För att jag inte tycker det är värt pengarna. Det är för mycket pengar i förhållande till vad man får. “

CD: “Ok. Vad tänker du titta på istället? “

Jag: “Streamingtjänster. “

CD: “Så HD-kvalitet är inte viktigt för dig? “

Jag: Inte för de pengar ni tar.

CD: “Vi har ju kostnader som måste täckas så vi åtminstone går plus minus noll…”

Jag: “Ja, det är väldigt många avgifter. “

CD: “Vi är ju marknadsledande och har det överlägset bästa HD-utbudet. “

Jag: “Jag vill säga upp mitt avtal bara. “

CD: “Du blir ju premiumkund nu så du kan sänka din månadskostnad till 225 kronor i månaden. “

Jag: “jag är inte intresserad utan vill säga upp mitt avtal. “

Till slut accepterade Canal Digital-representanten detta och den 30:e november är jag äntligen fri från allt vad Canal Digital och paraboler heter. Synd bara att Canal Digital ska bete sig som Comcast när man vill avsluta sitt abonnemang efter flera år.



© 2018 Omsoc Publishing AB