2015-09-10
Nyhet

“Apple: du har sett det förut, men ändå inte”

Joshua Topolsky är tillbaka:

You’ve got to hand it to Apple: the company has the uncanny ability to make ideas that you’ve seen and heard before seem like things that have just sprung, fully formed, from the elastic mind of Jony Ive. Nowhere is this trick better on display than during the company’s tri-annual events. Those three nerd Super Bowls—the World Wide Developers Conference; an iPhone-themed session in the fall; and usually a wild-card event, such as a special day devoted to a new product like the Apple Watch—are where Apple unveils its biggest software and hardware updates to a mostly unsuspecting public.

Att, som vissa, anklaga Apple för att inte göra något nytt sedan Steve Jobs dog är egentligen helt fel – Apple har inte gjort något nytt sedan de presenterade den första PowerBook-modellen eller möjligtvis Newton, men de har skapat betydligt bättre varianter av redan befintliga produkter och därmed stöpt om kundernas förväntningar på vad exempelvis en MP3-spelare eller en mobiltelefon ska klara av.

Inte så illa pinkat det heller, även om man självklart gärna hade sett en presentation till i klass med när Jobs presenterade iPhone. Jag är dock tveksam om jag kommer få uppleva det igen under min livstid.



Macpro är annonsfri för att göra din läsupplevelse bättre.
Läs mer här om hur du hjälper Macpro förbli annonsfri


© 2004 - 2017 Joacim Melin