Ditt stöd är viktigt! Med din hjälp finns Macpro kvar även i framtiden. Läs mer här
!

2015-09-22
Nyhet

Steve Jobs hade nog rätt om Dropbox

Casey Newton:

But after years of investment and exploration, syncing files is still the only thing Dropbox does well. Steve Jobs knew this: he famously told Houston (while trying to acquire it) that his company was “a feature and not a product.” As Dropbox rocketed to 400 million users, Jobs’ viewpoint was easy to dismiss. But as its rivals caught up, and Dropbox began casting about for its next act, Jobs has come to look more prescient. Dropbox’s consumer products are losing their luster, and their business products lag well behind their competitors.

There’s real value — billions in value, even! — in what Dropbox does, and it continues to employ some of the best engineers and product designers in Silicon Valley. But most companies never manage to do more than one thing well, which is why it’s important for them to focus on a problem people will pay lots of money to solve. No one syncs a file better than Dropbox — it was true four years ago, and it’s still true today. But as a “platform for collaboration,” it’s woefully underdeveloped — and well on its way to proving Jobs right.

I och med iCloud Drive använder jag personligen Dropbox mer och mer sällan. Möjligen är det för att ladda upp någon bild och sedan skicka en Dropbox-länk till en vän men under de år jag använt tjänsten har jag fortfarande inte betalt en krona till Dropbox. Det är fullt möjligt att de har tillräckligt med intäkter från mer lagringshungriga privatpersoner och företag för att det ska löna sig men om inte Dropbox vidareutvecklar sig bortom den obegripliga fototjänsten Carousel och köpet av Mailbox lär knappast ha gjort underverk för ett företag som inte ens äger lagringsstrukturen för den tjänst som föder dem.

 


Macpro är annonsfri för att göra din läsupplevelse bättre.
Läs mer här om hur du hjälper Macpro förbli annonsfri

© 2004 - 2017 Joacim Melin