2015-10-15
Nyhet

Apple startar Twitter-konto för Apple Music-support

Lär nog behövas för tjänsten är fortfarande ganska obegriplig.

Jag har inte förnyat min prenumeration av flera anledningar. De flesta avhandlade jag i det senaste avsnittet av Appsnack men ska man summera dem här så är det dessa:

  • Obegripligt gränssnitt. Det tar tid att hitta den musik man letar efter.
  • Buggigt. Music-applikationen i iOS kraschar fortfarande.
  • Söndertrasade album. En platta kan gå från att ha korrekta låtar till att ha fått en eller flera låtar utbytta till andra versioner av samma låt, exempelvis live-versioner.
  • Helt fel omslagsbilder. När man har mycket musik tittar man efter omslagsbilderna för att hitta rätt, och det hjälper inte att Apple byter ut ett omslag till en singel mot ett omslag från en samlingsplatta med flera olika artister.
  • iTunes Match har försvunnit ur tjänsten. Okej, den har inte försvunnit, den finns där i bakgrunden men Apple verkar inte tycka att den behöver visas när du har Apple Music och vill man återvända till iTunes Match är det inte mycket roligare än att genomgå en rotfyllning.
  • Album har försvunnit eller går inte att lyssna på. Det tidigare är inget problem även om det är irriterande – jag har bara laddat upp dem till iTunes Match igen. Det senare är mer irriterande – album jag äger, som jag har köpt, rippat och laddat upp med iTunes Match kan jag helt plötsligt inte lyssna på eftersom de nu är “låsta” till Apple Music. Även här har jag helt enkelt fått ladda upp dem igen

Jag har dumpat Apple Music och har inte för avsikt att återvända till tjänsten under en överskådlig framtid. Jag älskar musik men Apple har med Apple Music gjort det oerhört svårt att lyssna på all musik man har tillgänglig via Apple Music.



Macpro är annonsfri för att göra din läsupplevelse bättre.
Läs mer här om hur du hjälper Macpro förbli annonsfri


© 2004 - 2017 Joacim Melin