2016-04-05
Länk

Elon Musks tioårsplan

Elon Musk, augusti 2006:

The strategy of Tesla is to enter at the high end of the market, where customers are prepared to pay a premium, and then drive down market as fast as possible to higher unit volume and lower prices with each successive model.

Inget revolutionerande i sig – Apple har gjort samma sak med de flesta av sina produkter i många år nu där man först introducerar den exklusiva modellen man tjänar mest pengar på och sedan, gradvis, kompletterar utbudet med fler produkter i flera olika prisklasser för att attrahera så många kunder som möjligt.

Samtidigt är det imponerande att Elon Musk håller fast vid sin plan i en bransch där så många variabler är i ständig förändring, och kanske i synnerhet när man bygger en bil som drivs på batterier vilket i sig är en teknik det ständigt forskas på.

 


Macpro är annonsfri för att göra din läsupplevelse bättre.
Läs mer här om hur du hjälper Macpro förbli annonsfri

© 2004 - 2016 Joacim Melin