2017-01-31
Länk

Apple fortsätter kväva oberoende serviceverkstäder

För ett år sedan skrev jag följande:

Det finns väldigt bra oberoende reparationsverkstäder för iPhone och iPad, och det finns de som är mindre bra. Det framstår som att Apple gärna vill bli av med dessa helt och hållet och antingen ta hand om hela den kakan själva, alternativt tvinga kunderna att besöka en auktoriserad återförsäljare.

Utifrån detta är det inte helt underligt att läsa hur utveckligen ser ut att förvärras för de som vill vara oberoende:

A number of the Apple Authorized Resellers and Service Providers we spoke to refuted the allegations, noting they are stable if not growing, but we did learn that Apple has made one adjustment in particular that might explain the pressure felt by some sales and service partners—especially smaller ones with fewer sales.

Since August 2015, Apple has lowered its profit margins for resellers, requiring them to pay more upfront for products. Apple then rebates the difference as part of the monthly Business Development Funds checks it sends to resellers, but this method requires resellers to wait longer to be fully paid.

In other words, while the margins did not change overall, resellers are now forced to pay more upfront for Apple products to sell, which restricts cash flow that could otherwise be used for day-to-day operations, employee wages, and other expenses. For smaller resellers, the change can be particularly burdensome.

Apples pengahunger tycks inte ha några gränser.


Macpro är annonsfri för att göra din läsupplevelse bättre.
Läs mer här

© 2004 - 2017 Joacim Melin